Sunday, December 11, 2011

~ Wordless Monday~

Posted by E-e-E-leya at 6:54 PM 0 comments

Liriknya, lagunya punyai maksud yang begitu mendalam..

Sunday, November 13, 2011

Get Rid Of It ELIA!!

Posted by E-e-E-leya at 11:46 PM 0 comments
Say you're sorry, that face of an angel
Comes out just when you need it to
As I paced back and forth all this time
Cause I honestly believed in you

Holding on, the days drag on
Stupid girl, I should have known
I should have known

I'm not a princess, this ain't a fairy tale
I'm not the one you'll sweep off her feet
Lead her up the stairwell

This ain't Hollywood, this is a small town
I was a dreamer before you went and let me down
Now it's too late for you and your white horse, to come around

Baby I was naive, got lost in your eyes
And never really had a chance
I had so many dreams about you and me
Happy endings, now I know

I'm not a princess, this ain't a fairy tale
I'm not the one you'll sweep off her feet
Lead her up the stairwell

This ain't Hollywood, this is a small town
I was a dreamer before you went and let me down
Now it's too late for you and your white horse, to come around

And there you are on your knees
Begging for forgiveness, begging for me
Just like I always wanted but I'm so sorry

Cause I'm not your princess, this ain't a fairytale
I'm gonna find someone someday who might actually treat me well
This is a big world, that was a small town
There in my rear view mirror disappearing now

And its too late for you and your white horse
Now its too late for you and your white horse, to catch me now

Oh, whoa, whoa, whoa
Try and catch me now
Oh, it's too late to catch me now

Tuesday, November 8, 2011

Aku nak jadi baby

Posted by E-e-E-leya at 12:23 AM 0 comments

Macam mana nak jadi baby? Dengan makan bubur sambil orang suap. Ok tak nak. Malu. Suap sendiri. Tapi nak bubur tu letak cheese boleh?

Waaaa tak sihat T_T

Friday, November 4, 2011

Happy Birthday Elia!!

Posted by E-e-E-leya at 10:12 AM 0 comments

Happy Birthday Elia...Happy Birthday Elia...Happy Birthday to you...Happy Birthday Elia...hahah...bestnya la hai birthday harini kannn. Kek di atas adalah kek yang sebenar sebelum kena tipu dengan Sri gile. Haha.

Suatu pagi, aku datang opis dalam keadaan lambat sebab jammed. Ok fine sebab aku bangun lambat. Datang dengan muka biasa, baju biasa dan perangai biasa. Buka PC untuk balas wish-wish dekat FB. 40 kau. Hamek.

Sri dan Nu'man datang dengan muka selamba. Pelakon hebat.

Tiba-tiba, Abang Shah datang dengan bunga sejambak. Bunga Ros. "Nah Elia, aku tak tau sape bagi..dah tulis E ni, kaulah kot" (aku edit sikit.Haha). Siap cakap apa-apa tah pasal bunga tu kat Sri.

Tiba-tiba Erin masuk (Oscar ni). Sambil cakap telefon. Ok apa kau nak Erin. Tiba-tiba Erin cakap "Elia sori bunga ni I punya, BF i kasi". Noktah kat situ. Gamam. Sedih. Gila. Malu. Taknak keluar bilik. (ni nasib baik duk dalam bilik,kalau tak?) Ngadu kat Sri. Benci Abang Shah sebab salah bagi. Benci Nu'man sebab duk asik gelakkan. Tak pasal-pasal Aizat sekali kena benci sebab dia pun gelakkan. Menitis air mataku kerana kejadian ini. Kejam kan?

Pastu Erin masuk lagi bagi kek. Dia kata BF dia minta maaf sebab dah malukan aku. Ini hasilnya.

Cantik kek murah ni Sri. Sedap juga! Ni la muka-muka pelakon hebat tu. Muka aku tetap tersenyum manis walaupun sedih kan?

Pukul 4.30 petang, Kak Min panggil masuk bilik untuk diskus setelah mengdownkan aku dengan kata-kata yang menguatkan hati untuk berhenti kerja. Ok aku memang sensitif ye. Tiba-tiba Nu'man ketuk pintu kata nak cakap kejap dengan Kak Min.

Tiba-tiba "Happy Birthday to Elia" (nyanyi ramai-ramai). Aku macam apakah yang berlaku ini? Tiba-tiba Sri kata "Elia, gotcha!" Pastu gelak ramai-ramai. Jahat. Kejam. Gila. Sweet. Terharu. Termakbul hajat untuk dapat surprise. :). Pasni tak nak dah. Tobat.


Thursday, October 27, 2011

Apa yang aku tak suka...

Posted by E-e-E-leya at 10:19 AM 0 comments






  1. Aku paling tak suka kalau orang janji tapi tak tepati
  2. Aku sangat tak suka orang yang memberi harapan palsu
  3. Aku tak suka orang buat aku tertunggu-tunggu tak kisahla SMS ke telefon ke apa-apa aje
  4. Aku tak suka orang yang sakitkan hati aku tanpa sebab
Kesimpulannya, kalau semua ni jadi....kirim salam la nak pujuk. Mak tak makan pujuk-pujuk ni. Belanja makan atau bagi hadiah mak jemah layan. :))

Sunday, October 23, 2011

Casting Atau Racing?

Posted by E-e-E-leya at 4:58 AM 0 comments




Hari ni pergi casting dengan Iman Nurdian kat Sunway Damansara. Pusing punya pusing, jumpa juga akhirnya tempat tu. Penat okay. Dan tempat itu sangat menakutkan sebab kosong je. Jadi kami pun mengagahkan diri juga sebab dah penat sesat. (Kalaulah ada GPS kan best, siapa nak tolong hadiahkan?)

Pastu masa casting tu la aku nak terkencing, nervous, berdebar-debar (macam orang nak kahwin). Dan masa casting juga, menggigil-gigil. Ok yang ni aku tak suka. Tak padan dengan modelnya. Kalau cakap kami model mesti orang tak caya sebab kami makan dengan buas. :))


On the way balik, dengan sakit kepala dan ngantuk. Lepas tol, aku pun bawa kereta dengan berhemah. Aku perasan juga aku bawa kereta sesuka hati, I mean tak bagi signal. Tiba-tiba dengan bunyi hon. Aku macam buat tak tahu je la. Aku tak wat salah kot. Boleh je dia elak kan?

Lalu dia memotong aku dan saja nak balas balik. Dia tak bagi aku jalan. Dia halang.

Perempuan.

Pakai tudung.

Melayu.

Bawa anak.

Berlagak kereta besar.

Sekian.

Friday, October 21, 2011

Sifat dan karakter cewek Elia..:))

Posted by E-e-E-leya at 8:39 PM 0 comments
Wanita sederhana yang selalu menunjukkan mood yang sedang dialaminya. Anda dapat dengan mudah mengetahui apakah dia sedang marah, atau sedang merayu anda. Ia menunjukkan dirinya lebih banyak melalui tingkah lakunya daripada apa yang dikatakannya, memang itulah karakter dia.
Wanita Scorpio memiliki pembawaan yang misterius. Ia percaya diri, dan jauh di dalam dirinya, ia adalah orang yang bangga dengan dirinya. Ia tidak suka berpikir bahwa ia “hanyalah” wanita, sehingga ia harus terbatasi dengan beberapa aturan sosial yang selama ini diterima.

Ia adalah wanita yang sesungguhnya, dan walaupun penampilannya yang nampak polos dan kekanakan, ia memiliki semangat jiwa yang bebas. Banyak cowok yang salah mengira bahwa cewek tipe ini adalah cewek yang bertipe “pengikut” yang baik. Cewek dalam zodiak ini berpikir bahwa ibu rumah tangga yang biasa akan sangat membosankan.

Ia suka memiliki kendali atas orang lain, tetapi hal ini haruslah merupakan rahasia baginya, maka yang ia tampilkan ke depan adalah tipe cewek manis. Apa pun yang dilakukannya tampak baik, dan dia memiliki semua trik yang dimiliki cewek. Ia dapat dengan mudah memanipulasi pria tanpa si pria menyadari bahwa ia sedang dimanfaatkan.

Jika anda berpikir bahwa ia akan melakukan apa pun yang anda lakukan karena ia mencintai anda, maka anda akan kecewa. Ia mungkin sedikit tomboy tapi ia dapat mengerti anda hanya dengan memandang ke dalam mata anda. Anda mungkin dapat menggunakan kata-kata manis yang dapat menjatuhkan semua wanita, tetapi tidak akan dapat berlaku bagi cewek scorpio. Ia dapat menggunakan pandangan “sinar X” miliknya untuk “membaca” pikiran anda mengenai apa yang baru saja atau apa yang akan anda katakan. Ia selalu tersenyum, dan benar-benar mampu menyembunyikan perasaannya.

Ia selalu menunjukkan kepada anda bahwa ia mencintai kebebasan. Jika ia memiliki kebebasan, ia tidak akan meninggalkan anda, bahkan akan semakin mencintai anda. Jika ia menginginkan sesuatu, ia akan melakukan apa pun untuk mendapatkannya. Ia memiliki semacam indra keenam dan anda seakan dapat merasakan umpan balik energi saat berada di sekitar dia.

Ia menyukai cowok yang dapat mendapatkan rasa hormat darinya, dan dia juga akan menghormati dan merasa bangga terhadap si cowok. Seorang cowok yang memiliki kekuasaan terhadap si cewek ini sebaiknya tidak menantang kepercayaan dirinya.
Ia suka didampingi oleh cowok yang ganteng, kuat dan sehat, apalagi untuk dibandingkan dengan pacar-pacar temannya. Jika si cowok memiliki gelar atau karir yang bagus, maka hal ini akan menjadi nilai tambah yang baik. Seorang cowok yang memiliki kekuasaan di atasnya sebaiknya tidak menantang kepercayaan dirinya.

Ia adalah seorang cewek yang “hot”, dia suka musik yang berat. Ia hanya mengenal cinta dan benci, ia tidak mengenal “suka” atau “tertarik”. Cinta, baginya tidak memiliki sikap “mungkin”. Jika ia benar-benar marah, maka ia akan membuang dan membanting barang-barang. Kemarahannya dapat menyebabkan semua piring beterbangan, dan dapat menuju kepala anda jika anda tidak hati-hati.
Tenanglah, karena ia tidak akan menghancurkan sembarangan, karena dia tahu membedakan barang.Terkadang ia akan menunjukkan kelemahannya, tetapi tidak untuk waktu yang lama. Ia akan segera menata diri kembali dan kembali menjadi cewek yang “hot”.

Jika ia mencintai anda, dia tidak akan mempedulikan apa kata orang. Hubungan yang dimilikinya dirasanya lebih penting daripada salah atau benar. Karena alasan inilah, anda dapat lebih mudah mengerti, bahwa beberapa wanita Scorpio rela menjadi istri kedua. Ia adalah orang yang manja, tetapi ia akan merelakan orang yang dia cintai untuk memiliki kekuasaan terhadap dirinya.

Jika anda berpacaran dengan wanita ini, sebaiknya anda membuang semua surat cinta lama anda. Mungkin surat cinta anda sudah berumur 2 tahun, tetapi ia akan bertengkar mengenai hal ini karena hal ini adalah masalah yang sangat besar bagi wanita yang pencuriga. Jika anda mengajak perang dingin dengannya, ia akan menyambutnya, dan akan menggandakan apa yang anda lakukan terhadapnya.

Jika anda membelanya sekali, maka ia akan membela anda 2-3 kali. Ia cukup fair dan adil, maka ia akan menerima permintaan maaf anda sebanyak dia dapat berpura-pura menerima semuanya untuk saat ini dan akan menunggu untuk waktu pembalasan dendam di masa mendatang. Jika anda kedengaran manis, maka ia akan melakukan hal yang sama kepada anda, dua kali lipat. Benar-benar wanita yang fair.

Ia suka mencari dan membelanjakan uang. Ia suka mendapat popularitas dan reputasi, dan tidak pernah membiarkan dirinya menjadi orang yang tidak punya apa-apa dan tidak punya nama. Ia terlalu bangga untuk menerima kenyataan bahwa ia “miskin”. Ia suka dipandang orang, jadi jika anda adalah seorang manajer dengan gaji kecil, ia akan lebih bangga daripada menjadi istri seorang sopir truk dengan uang yang lebih banyak. Ia tidak suka berpikir dan tidak tahan menjadi orang yang “bukan siapa-siapa.”

Jika anda menyukainya, coba sedikit jual mahal. Hal ini akan menggugahnya. Ketika anda berkencan, atur jadwal anda, tapi jangan sampai dia tahu bahwa anda sesungguhnya telah merencanakan hal ini selama berminggu-minggu. Jangan pernah lupa untuk menjemputnya tepat waktu, atau lebih baik anda datang 5-10 menit lebih awal.
 

My Quetie Sweeti Pie Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting